Webwinkel advies voor 2013

Een nieuw jaar dus ook weer nieuwe  webwinkel advies voor 2013! Het lijkt er steeds meer op dat deze meer en meer met elkaar verweven worden. De wereld van SEO is  nog steeds aan het veranderen en zal dat waarschijnlijk nog wel blijven doen de komende jaren. Denk maar eens aan de Penguin en Panda updates van Google, sommige SEO’s slapen nog steeds slecht hierdoor. Het is dus zaak om op te hoogte te blijven van de ontwikkelingen en je aan de richtlijnen van Google te houden.  Een aantal SEO Tips voor het komende jaar heb ik voor je op een rijtje gezet, doe er je voordeel mee.

Locatie
Misschien heb je het al gemerkt maar Google legt steeds meer nadruk op het lokaal zoeken. Google stelt automatisch je locatie in waarvan je zoekt en past daar de zoekresultaten op aan. De zogenaamde Google Venice update.
Kijk maar eens in de nieuwe navigatieoptie “zoekhulpmiddelen” Daar staat nu een automatisch ingestelde locatie.  Wat kun je hier nu mee als website of webwinkel? Uit onderzoek is gebleken dat local search niet wordt toegepast als duidelijk is dat de klant online een product wil kopen. Bijvoorbeeld als deze zoekt op: “dekbedovertrek online kopen”. Het is dus belangrijk dat je als webwinkel duidelijk aangeeft dat je een webwinkel bent. Gebruik dus vaker worden als online, webwinkel, webshop in je teksten. Klanten zullen dit ook steeds vaker gaan doen omdat hiermee de beste resultaten worden getoond omdat hij of zij een product online wil kopen.
Wil je nu ook gevonden als een stadsgenoot zoekt op dekbedovertrek dan is het belangrijk dat je ook een pagina hebt die geoptimaliseerd is voor deze plaats.

Inhoud
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Content is King. Of je nu een website of webwinkel hebt zorg dat je unieke content hebt. Heb je een webwinkel schrijf dan zelf je de teksten bij je producten en laat die standaard teksten van de leverancier voor wat ze zijn. In het begin zal het moeilijk zijn, maar de aanhouder wint. Beter 5 goede en unieke teksten bij de artikelen dan 20 artikelen met standaard teksten.
Voor websites is het belangrijk dat je een interessante en informatieve site hebt die eigenlijk is een bezoek waard is.

Backlinks
Relevantie is nu meer dan ooit belangrijk. Lage kwaliteit links van sites die niet relevant zijn voor jou zullen niets tot weinig voor je doen. Op den duur zou het zelfs averechts kunnen werken. Betaalde links zijn een absolute no-go! Kwaliteit is het woord voor 2013! Zorg dat je links krijgt op sites die passen bij je artikelen of van sites die al hun sporen verdient hebben op internet. Kijk ook even naar mijn tips over linkbuilding.

Social Media
Twitter en facebook zijn al bijna niet meer weg te denken in onze samenleving, Google+ is nog steeds bezig om een inhaalslag te maken. Met andere woorden, Social media zal nu een essentieel onderdeel moeten zijn van je SEO campagne. Het delen van je artikelen en/of producten  is een goede manier voor het verhogen van de zichtbaarheid van je webwinkel en het genereren van verkeer ernaar toe.

Mobiele Apparaten
Meer en meer mensen surfen op het internet door middel van hun smartphone of tablet. Veel webwinkels zijn niet ontworpen om volledig weergegeven te kunnen worden op mobiele browsers. Denk er eens over na om speciale content te maken voor mobiele apparaten en ervoor te zorgen dat je site is geoptimaliseerd voor deze mobiele apparaten.

About Patrick Heijmans

Al jaren actief in de webwinkels en nu wil ik ook graag anderen helpen om een succesvolle webwinkel op te zetten. Ik deel mijn kennis en ervaring graag zodat anderen hun webshop kunnen starten of optimaliseren

Loading Facebook Comments ...

Trackbacks

  1. […] 23 en 24 januari zijn in de Jaarbeurs de Webwinkel Vakdagen. Hier komen ondernemers met een webshop die zich oriënteren op de nieuwste ontwikkelingen. In het […]

Speak Your Mind

*