9 dingen die je webshop moet doen in 2014

9 dingen die je webshop moet doen in 2014

Blijf een stap voor op uw concurrenten met een frisse , innovatieve en boeiende webshop is niet alleen een jaarlijks project , het is een dagelijkse uitdaging . Nu het nieuwe jaar weer is begonnen, moeten webwinkeliers hun webshops een goed bekijken om ervoor te zorgen dat ze zijn uitgerust met de nieuwste functies en functionaliteiten.

Nu het winkelend publiek weer de vakantie-spinnenwebben van zich af schudden en weer in het dagelijkse ritme komen, moet je ook als webshop door gaan met je frisse en innovatieve webshop want dat is wat je klanten verwachten. Laat uw website niet muf worden. Hieronder staan ​​tien mogelijkheden die je kunt doen in 2014 om je e-commerce site top-of-mind te houden.

1. Volledige ervaring voor mobiele klanten:

In 2014 gaat mobile-commerce een enorme groei doormaken. Door de komst van goed betaalbare en krachtige tablets en smartphones veranderd de wijze en plaats waarop consumenten het internet gebruiken volledig. De PC als primaire plek om te shoppen is dood. Sommige webwinkeliers hebben al jarenlang een mobiele webshop met beperkte mogelijkheden en een onbevredigend “Bekijk de volledige site” noodluik voor de meer geavanceerde taken. Het mobiele marktaandeel vergroten is een taak voor 2014 .Laat je klanten de volledige ervaringen beleven op zowel desktop als mobiel.

2. Product reviews:

2014 is eigenlijk veel te laat om serieus te beginnen met beoordelingen , maar als je om een of andere reden nog steeds niet begonnen bent met reviews , dit is 2014 het jaar om je angst te overwinnen. Beoordelingen over je webwinkel of producten zijn vitaal belang voor uw reputatie als retailer. Consumenten zijn veel meer bereid om uw producten te kopen onder begeleiding van product reviews.

3. Gefacetteerde zoekopdrachten:

Een gefacetteerde zoekopdracht brengt meer detail aan het zoekproces. Hierdoor is het makkelijker voor klanten om zich te concentreren op de producten die zij graag willen kopen . Het maken van gefacetteerde zoekwerk vereist catalogiseren welk product attributen het meest belangrijk zijn voor uw klanten. Houd er rekening mee dat sommige van deze kenmerken niet noodzakelijkerwijs kenmerken van het product zelf zijn, maar metadata eromheen.
Bijvoorbeeld: Een krachtige gefacetteerde zoekopdracht zou zijn  ‘ hoofdtelefoon met een gemiddelde score van vier van de vijf sterren . ”

4. Omnichannelstrategie:

Het is zaak om nu te beginnen om de klant te (her)kennen. Vervolgens bied je hem persoonlijke en innovatieve producten en diensten aan over alle touchpoints heen. De focus voor het komende jaar ligt daarom op omnichannel, de vervolgstap na cross channel. De klant is 24/7 verbonden – via zijn smartphone, tablet, Google glass, smartwatch – met Twitter, Facebook, e-mail, apps en heeft interactie met verschillende merken. Om relevant te zijn en te blijven wordt het de uitdaging voor merken om de klant overal te (her)kennen. Je moet goed weten wat de emotionele en rationele wensen van de klant zijn zijn. En je moet de hem toegevoegde waarde bieden op het juiste moment in de journey.

5. Product Vergelijkingen:

Of je nu schoen verkoopt of beleggingsfondsen , klanten willen hun eigen vergelijkingen maken . De klant moeten in staat zijn om een side-by-side vergelijking te maken van de functies, specificaties , kosten, baten en reviews van elk product. Wanneer het makkelijk is om deze vergelijkingen op te bouwen hou je ze bezig op je webwinkel, en gaan ze niet naar de concurrent. Het is tevens een geweldige voor up-sell door het tonen van de voordelen van de producten tegen over elkaar.

6. Sociale Integratie :

Wanneer uw klanten bespreken u en uw producten , dan kunt u zich niet veroorloven om te worden weggelaten uit dat gesprek . Sociale integratie is nu ongeveer meer dan simpelweg het raken van “Like” op een productpagina . Retailers kunnen koppelen deskundigen met first-time kopers , Doe mee aan discussies , het bevorderen van innovatief gebruik van een bepaald product aan gemeenschappen van interesse, en transacties te verrichten na aankoop terug te keren via social media kanalen . Interactie met uw klanten in de kanalen zij het meest de voorkeur is van vitaal belang in 2014 , en uw klanten wilt misschien niet de comfortabele omgeving van hun Twitter- en Facebook -feeds vertrekken. In plaats van vechten het werken om uw shopping ervaring te integreren met de sociale kanalen ze verkiezen.

7.Video content:

Video en fotomateriaal zal nog belangrijker worden. We zijn geobsedeerd door informatie en de makkelijkste manier om die tot ons te nemen zijn (bewegende) beelden. In E-commerce uitingen orden (bewegende) beelden nog belangrijker in het beslisproces van consumenten. De afgelopen tijd werd er met wisselend succes geëxperimenteerd met videocontent. In 2014 zal deze content steeds meer mainstream worden.

8. SEO voor e-commerce:

Het SEO vakgebied is momenteel al sterk in beweging maar in 2014 zal de focus nog meer gaan verschuiven naar lange termijn SEO. Dit is een grote vooruitgang na een aantal “wilde” jaren. SEO is dus niet dood, laten we zeggen (hopen) dat SEO volwassen wordt. Er komt ook steeds meer aandacht voor SEO toegespitst op E-Commerce waarbij traffic niet langer een doel is, denk ik rich content en  site performance !

9. Live chat:

In een eerder blog schreef ik er al over: livechat een musthave? De online concurrentie zal waarschijnlijk dramatisch toenemen, bestaande online verkopers proberen verdere groei te stimuleren met online sales inspanningen. Live chat, redelijk  goedkoop, kan een enorm concurrentievoordeel bieden, zelfs als het slechts voor een paar uur per dag wordt aangeboden.

Diensten van RobinHQ, Userlike en casengo bieden een gemakkelijke oplossing voor weinig geld. Het toevoegen van live chat is gewoon iets wat online retailers moeten doen in 2014.

Deze tips geven maar een paar mogelijkheden om webwinkels te helpen zich aan te passen aan de voortdurend evoluerende verwachtingen van de hedendaagse online consument. Sommigen zullen misschien snelle oplossingen zijn, andere projecten op langere termijn. Bekijk welke van deze stappen het meest verschil zal maken voor jou bedrijf in 2014 en ga aan de slag .
Het volgende jaar brengt alleen maar meer veranderingen met zich mee… Drone bezorgdiensten?

Mijn favoriet voor 2014 is: 9 live chat. Wat is jou favoriet en waarom ?

Over Patrick Heijmans

Al jaren actief in de webwinkels en nu wil ik ook graag anderen helpen om een succesvolle webwinkel op te zetten. Ik deel mijn kennis en ervaring graag zodat anderen hun webshop kunnen starten of optimaliseren

Loading Facebook Comments ...

Laat wat van je horen

*